sobota, 14 marca 2015

100 dni z masażem Tanaka

Witajcie!

Dzisiejszy post będzie służył opisaniu początku mojej przygody z masażem Tanaka - moje oczekiwania i zasady "stosowania".





Przede wszystkim, czym jest masaż Tanaka?
  • wymyślony został przez japońską wizażystkę Yukuko Tanakę
  • służy wygładzeniu, ujędrnieniu, podniesieniu i rozjaśnieniu skóry twarzy oraz redukcji opuchnięć
  • wygładza zmarszczki 
  • opóźnia procesy starzenia
Sama Pani Tanaka może być dowodem na działanie jej metody masażu. Spójrzcie na zdjęcia, ta Pani ma dziś 69 lat (zdjęcia sprzed około 3-5 lat)

źródło
źródłoźródło





Zamierzam zatem podjąć pierwszą próbę zapoznania się empirycznie z tą metodą pielęgnacji. 
Wystartowałam 23.02.2015 finał i ostateczna recenzja 02.06.2015, czyli po 100 dniach z masażem.
Z uwagi na fakt, że niestety, ale nie ma mi kto pomóc wieczorem przy pełnej wersji ograniczę się do wersji 10 minutowej, którą można wykonywać przed tv samodzielnie.

O czym należy pamiętać przy masażu?

  • dość silnym ucisku, ale takim abyśmy czuły się komfortowo bez rozciągania skóry
  • o stosowaniu mleczka lub olejku, aby nie naciągać skóry, dłoń ma płynąć z naciskiem po skórze - używam obecnie olejku z pestek malin
  • o płynnych, spokojnych ruchach - masaż ma nas również relaksować
  • o ruchu odprowadzającym do ucha i w dół do obojczyków - zgodnie z kierunkiem limfy - odprowadzamy limfę i tym samym redukować opuchliznę

Czego oczekuję?
  • podniesienia policzków i kącików oczu
  • spłycenie zmarszczek na czole, w kącikach ust i pod oczami
  • poprawy napięcia i ujędrnienia


Dużo? Tak to prawda, ale twórczyni masażu dużo obiecuje, więc i moje oczekiwania nie powinny być małe. Po 20 dniach z masażem da się zauważyć ujędrnienie skóry i jej znaczne uelastycznienie, więc jestem dobrej myśli zwłaszcza, że przede mną jeszcze 80 dni :)

Czy znacie masaż Tanaka? Stosowałyście, przyniósł efekty? Czy możecie polecić jakieś inne ćwiczenia twarzy, masaże?

Kate:)