wtorek, 14 kwietnia 2015

Oszczędnie, konsekwentnie i skutecznie. O pielęgnacji podczas zakupowego odwyku.

Witajcie!


Czy Wy też tak macie, że łapiecie się na promocje, zachęty blogerek (ach te okropne urodowe blogerki!!!), reklamy i nagle okazuje się, że na półce z kosmetykami macie stado różności?W większości pootwierane, więc konieczne do zużycia, w części Wam nie pasują, więc są do wyrzucenia, albo zużycia z zamkniętymi oczami?

No więc po ostatnim kosmetykowym odwyku znów napadła mnie mania kupowania cudów, które w moim przekonaniu na pewno miały mi pomóc stać się idealną pięknością. I co? Część będzie zużyta jako krem do rąk, część została wymęczona zgodnie z przeznaczeniem. I teraz doszłam do takiej sytuacji, gdzie moja ilość kosmetyków jest optymalna.

Postanowiłam zatem spisać listę niezbędnych mi kosmetyków do pielęgnacji i tej listy się trzymać.

Plan pielęgnacji oszczędnościowej
START 16.04.2015
lp. część ciała funkcja kosmetyk
1. twarz oczyszczanie Aleppo
2. twarz oczyszczanie żel Tołpa
3. twarz demakijaż Olejek + Aleppo
4. twarz tonizowanie hydrolat różany
5. twarz tonizowanie tonik DIY
6. twarz antyoksydant Flavo C – serum z BU
7. twarz prewencja przeciwzmarszczkowa i nawilżanie na ciepłe dni serum Yves Rocher
8. twarz nawilżanie na chłodne dni Sylveco lekki krem brzozowy
9. twarz ochrona filtr UV Pharmaceris
10. twarz maskowanie glinka biała + olejek + HA
11. twarz złuszczanie Ziaja Pro + mezo serum Bielenda
12. ciało oczyszczanie Aleppo
13. ciało oczyszczanie żel malinowy Yves Rocher
14. ciało złuszczanie szczotka do masażu na sucho
15. ciało złuszczanie peeling kawowo-miodowy DIY
16. ciało nawilżanie balsam -MASŁO ISANA
17. ciało nawilżanie olejek Babydream fur mama
18. włosy oczyszczanie szampon Yves Rocher
19. włosy odżywianie szampon Sylveco
20. włosy wzmacnianie koloru płukanka DIY
21. włosy wzmacnianie koloru maska prawie DIY ;)
22. włosy wzmacnianie koloru szampon niwelujący żółte odcienie Joanna


 Zakup nowego kosmetyku będę realizować dopiero po skończeniu kosmetyku z listy, ewentualnie, gdy obecny specyfik nie będzie służył mojej skórze i będzie musiał być odstawiony.

BEZ KUPOWANIA NA ZAŚ I BEZ KUPOWANIA POD WPŁYWEM CHWILI, EMOCJI, ZACHĘT!



Mam nadzieję, że uda mi się wytrwać dłużej niż ostatnio. Taka dyscyplina oprócz oszczędności daje dobre efekty pielęgnacyjne. Długofalowe stosowanie ograniczonej liczby kosmetyków pozwala ocenić działanie poszczególnych i wybrać dla skóry to co najlepsze. 


A czy Wy macie swoje plany dyscypliny kosmetycznej, czy nie chcecie się ograniczać w danej sferze?

Kate:)

8 komentarzy:

  1. I tak wiem, jakby taki plan się u mnie skończył... ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. haha, ja robię drugie podejście, przy pierszym wytrzymałam 6 tygodni, więc nieźle :). Ale no cóż jesteśmy kobietami taki nasz urok ;P

      Usuń
  2. cóz musze sobie taką liste zrobic:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O tak! W towarzystwie zawsze łatwiej się cierpi

      Usuń
  3. Skąd ja znam te promocje i milion pootwieranych kosmetyków! Zainspirowałaś mnie do porządków w kosmetyczce :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja od kilku już miesięcy bardzo staram się kupować tylko te kosmetyki, które mi się skończą. Jestem z siebie bardzo dumna bo serio serio nie sądziłam, że jestem do tego zdolna a jakoś się udaje :) Czasem coś tam wpadnie niepotrzebnie, ale daję radę. Dzięki temu radośc z każdego nowego kosmetyku jest sto razy większa niż wcześniej :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Brawo, masz prawo być dumna z siebie :) GRATULUJĘ

      Usuń

Podobał Ci się post? A może przeciwnie, bardzo Ci się nie podobał. Komentuj, każdy komentarz jest dla mnie cenny. Jeśli obserwujesz bloga, nie musisz dawać znać, na pewno Cię znajdę i Twojego bloga :):)